IVR İle Kredi Kartı Tahsilatı

IVR ile sorunsuz bir şekilde kredi kartı tahsilatı nasıl yapılır hem çalışmakta olduğum firmanın sahip olduğu e-tahsilat yazılımları hem de IVR üzerine yapmış olduğum araştırmalarım ile detaylı bir şekilde anlatmaya çalışacağım.

IVR İle Kredi Kartı tahsilatı
IVR İle Kredi Kartı Tahsilatı

IVR NEDİR ?

Giriş olarak IVR’ın tanımlamasını yapmak istiyorum. IVR kelimesi Interactive Voice Response’un kısaltmasıdır. Türkçe karşılığı ise Etkileşimli Sesli Yanıt’dır. Ülkemizde genel olarak IVR sistemi Sesli Yanıt Sistemi olarak tanımlanır. IVR sistemlerinde önceden hazırlanmış olan ses kayıtları mevcuttur. Bu kayıtlar sayesinde hedeflenen iki kitle arasında daha sağlıklı ve sonuca kolay bir şekilde ulaşılmasını sağlayan iletişim ağı sağlanmaktadır. Günümüzde 10 binlerde firma IVR sistemini aktif olarak kullanmaktadır.

Bir firma IVR sistemini kullanıyorsa eğer, ilgili firma ile iletişime gelen kullanıcıya ilk olarak outbound IVR sesli mesajı aktarılır.  Kullanıcı, sistemdeki ses kaydı ile yönlendirilir. Örneğin ürünümüzü satın almak için 1’e tuşlayınız, müşteri temsilcisine bağlanmak için 2’ye tuşlayınız, şikayet ve görüşleriniz için 3’e tuşlayınız gibi. Yapılan tuşlama ile kullanıcı istediği birime ulaşmaktadır. Bu sayede müşteri bilgi alma süresi kısaltılmakta ve çalışanların verimi arttırılmaktadır. Tabi IVR sistemi aracılığı ile çeşitli algoritmalar da geliştirilebilmektedir. Örneğin IVR sistemine yapılan özel bir ödeme sistemi entegrasyonu ile kredi kartlarından tahsilat yapılabilmektedir.

IVR İLE KREDİ KARTI TAHSİLATI

Kredi kartı kullanımın teknolojiye bağlı olarak her yıl artması sonucu kredi kartı ile ödeme sayısı da paralel olarak artmıştır. Bunun sonucunda ise firmaların birinci tahsilat kanalı kredi kartları olmuştur. IVR sistemi kullanan firmalarda teknolojiyi takip ederek direk olarak kullandıkları sesli yanıt sistemleri üzerinden tahsilat yapabilmektedirler.

IVR ile kredi kartı tahsilatı yapılabilmesi için ise online tahsilat sistemi Netahsilat ile birlikte IVR entegrasyon modülü kullanılması gerekmektedir. Peki Netahsilat online tahsilat sistemi nedir ?

NETAHSİLAT ONLİNE TAHSİLAT SİSTEMİ

Netahsilat Yönetim Paneli
Netahsilat Yönetim Paneli

Netahsilat online tahsilat sistemi, firma, kurum ve kuruluşların, internet üzerinden online kredi kartı tahsilatı yapabilmesi için geliştirilmiş, ileri teknoloji uluslararası güvenlik önlemleri ile koruma altına alınmış bir yazılım paketidir. Türkiye’de 1000’in üzerinde firma tarafından aktif olarak kullanılmaktadır. Kredi kartlarından tek çekim, taksitli ve istenen özelliklerde tahsilat yapılabilmektedir. Yapılan bütün tahsilatlar, sahip olunan yönetim paneli üzerinden anlık ve istenen zaman periyotuna göre takip edilebilmektedir. Herhangi bir yanlış ödeme yapıldığında anında iptal/iade işlemleri gerçekleştirilebilir. Grafiksel ve istatistiksel raporlar alınabilir. E-tahsilat sistemleri hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilmek için E-tahsilat Sistemi konu başlıklı makalemi kesinlikle okumanızı tavsiye ediyorum. Peki IVR ile kredi kartı tahsilatı nasıl yapılır ?

IVR İLE KREDİ KARTI TAHSİLATI NASIL YAPILIR

IVR sesli yanıt sistemi ile kredi kartı tahsilatı yapılabilmesi için Netahsilat sistemi kullanılır. IVR entegrasyonu sayesinde sesli yanıt sisteminiz üzerinden tuşlama ile ödeme alabilirsiniz. Kredi kartı ile ödeme yapmak isteyen kullanıcı sesli yanıt sistemi sayesinde ödeme kanalına aktarılır. İlk olarak kullanıcıdan kredi kartı bilgileri girmesi istenir. Kredi kartı bilgileri girildikten sonra sesli yanıt ile sırasıyla kredi kartı son kullanma tarihi ve CVV kodu girmesi istenir. Kullanıcı telefon tuşlarına basarak bu bilgilerin de girişini yapar. Ardından alınan bilgiler 256 bit SSL şifreleme sistemleri ile birlikte otomatik bir şekilde bankaya aktarılır. Bankadan onay geldiğinde ise ilgili ödeme firmanın sanal pos hesabına aktarılır.

Yapılan ödemenin ardından, ödeme yapan kullanıcıya ödeme bilgileri detaylı bir şekilde gönderilir. Bununla birlikte ise firma, dilediği zaman, sahip olduğu yönetim paneli üzerinden tahsilat ekstresine ulaşabilmektedir.

IVR İLE KREDİ KARTI NEDEN TERCİH EDİLİYOR

Aslında bu soruyu daha önce röportaj yaptığım ve Netahsilat IVR entegrasyonunu kullanan bir firma yetkilisinin görüşleri ile anlatmak istiyorum. Türkiye’de bulunan büyük bir otelin satış müdürü kendileri. Telefon ile rezervasyon alırken kredi kartı ile ödeme yapmak isteyen kullanıcılardan kredi kart bilgilerini alıyorlardır. Ardından, ödeme yapan kullanıcıya mail order formu gönderiliyordu. Form karşı taraftan imzalanarak / kaşelenerek geri gönderiliyordu. Ardından bu formlar güvenli bir şekilde saklanıyordu. Bu klasik tahsilat yönteminin en büyük sorunu güvensiz olmasıydı. Aynı zamanda 1 kişiden kredi kartı ile ödeme almak dahi saatler alabiliyordu. Bütün bunlarla birlikte müşteriler haklı olarak kredi kart bilgilerini paylaşmıyorlardı. Kısacası aşırı iş gücü, zaman kaybı, müşteri kaybı ve güvensiz bir ödeme yönetimi vardı. Muhasebe departmanında yaşanan hataları ise hiç anlatmak istemiyorum.

IVR ile kredi kartı tahsilatı sistemine geçilince yukarıda yaşanan bütün sorunları ortadan kalktı. İlgili otelde 1 hafta kalacaksınız ve 1 haftalık rezervasyon ödemenizi kredi kartını ile mi yapacaksınız ? Arıyorsunuz. Müşteri temsilcisine bağlanıyor ve kredi kartım ile ödeme yapmak istiyorum diyorsunuz. Müşteri temsilcisi sizi IVR ile ödeme sesli yanıt sistemine aktarıyor. Kart bilgilerini giriyorsunuz. Bütün bilgileriniz şifrelenmiş bir şekilde bankaya aktarılıyor ve ödemenizi yapıyorsunuz. Aynı anda e-posta adresinize veya telefon numaranıza ödeme bilgileriniz detaylı bir şekilde geliyor. burada firmayı ilgilendiren çok önemli bir ayrıcalığı da paylaşmak istiyorum. Alınan ödeme otomatik bir şekilde muhasebe/ERP programlarına aktarılıyor. Yani sistem otomatik bir şekilde herhangi bir zaman kaybı yaşanmadan, kesinti olmadan ve güvenli bir şekilde ödeme proseslerini tamamlıyor.

DETAYLI BİLGİ İÇİN SORUN CEVAPLAMAYA ÇALIŞAYIM

IVR ile kredi kartı tahsilatı hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilmek için 0 212 256 60 00’ı arayarak benimle iletişime geçebilir ya da hemen alt kısımda bulunan yorum alanından aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

İlgili Yazılar


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yazılanlar

UZEM

Ulusal zehir danışma merkezi Ulusal zehir danışma merkezi'nin kısaltması UZEM'dir. UZEM UZEM yani ulusal zehir danışma merkezi destek hattının numarası...

BEKO’nun açılımı nedir?

Beko'nun açılımı Bekonun açılımı: Bejerano ile KOÇ Holding'in kurmak istediği ortaklık sonucu, her iki şirketin, baş iki harflerinin birleşimi. BEKO'nun...

Samsung telefonlarda uygulama nasıl gizlenir

Samsung uygulama gizleme Samsung akıllı telefonlarda uygulama nasıl gizlenir bu makalemde detaylı bir şekilde anlatmaya çalışıyorum. Ayarlar bölümüne tıklıyoruzArama kısmına...

Uçak kaç km hızla kalkar?

Uçak kaç km hızlar kalkar? Uçaklar 240-285 km/sa hızla kalkarlar. https://youtu.be/aeiMLVQCRZc Uçak kalkış anı Uçaklar ne kadar hızla gider? Uçaklar...

Meteoroloji Genel Müdürlüğü ne zaman kuruldu?

Meteoroloji Genel Müdürlüğü ne zaman kuruldu? Meteoroloji Genel Müdürlüğü, Devlet Meteoroloji İşleri Umum Müdürlüğü adı ile 10 Şubat 1937 tarihinde...

Ziraat Bankası ATM’den trafik cezası ödeme

Ziraat Bankası ATM'den trafik cezası ödeme Ziraat Bankası ATM'den trafik cezası ödeme istiyorsanız eğer hemen aşağıda paylaşmış olduğumuz videodaki adımları...

Kara kaş gözlerin elmas şarkısının sözlerini kim yazdı?

O şarkının sözleri kime ait? Motosikletimi çok dikkatli kullanırım normalde. Ama o gün son seste açtığım kulaklığımda çalan şarkının sözlerine...

Resmi hizmete mahsustur ne demek

3 kural ihlali Saatte 70 km/s hız kuralına uymadı. Kırmızı ışıkta geçti. Yayaya yol vermedi. 3 kural ihlalini görmeme sebep...