E-ticaret Tasarımı Nasıl Olmalıdır ?

E-ticaret siteleri üzerinden satış yapmaya başlamadan önce sahip olduğunuz tasarımın sadece size özel bir tasarım olmasına dikkat ediniz. E-ticaret tasarımlarınız ile fark yaratarak, müşterilerinizin, sizin siteniz üzerinden ürün aldıktan sonra tekrar sizleri ziyaret etmelerini sağlayabilirsiniz. Unutmayınız ki hem akılda kalıcılık hem de müşterilerinize vermiş olduğunuz güven duygusu sayesinde sitenize gelen kullanıcı trafiğini ve buna paralel olarak satışlarınızı da arttırabilirsiniz.

E-ticaret Tasarımınız Nasıl Olmalıdır ?

Aslında bu sorunun cevabını günlük yaşantımız üzerinden verebiliriz. Bir marketten alışveriş yapmadan ilk olarak neye dikkat edersiniz ? Tabi ki o markette bulunan ürün çeşitliliğine, size sunmuş olduğu fiyatlara ve en son olarak tasarımına. Burada tasarım kelimesi aslında mecazi bir anlamda kullanılmıştır. Aslında o marketin dizaynına ve size sunmuş olduğu hizmeti verdiği yere dikkat edersiniz. Son zamanlarda alışveriş sitelerinin, AVM’lerin ve benzeri şık yerlerin büyük bir kesim tarafından tercih edilmelerinin sebeplerinden bir tanesi budur. Şimdi isterseniz asıl konumuza maddeler halinde geçelim.

1. E-ticaret Tasarımınız Şık Olmalı

E-ticaret sitenize giren müşterilerinize sahip olduğunuz tasarım ile farkınızı göstermelisiniz. Başta logo olmak üzere, ana sayfa, ürün detayları sayfası, iletişim sayfası, hakkımız sayfası ve diğer bütün sayfalarınız için özel bir tasarım yaptırmalısınız. Yani sitenize gereken tüketici şunu söyleyebilmeli. “Ben bu siteden alışveriş yaparım, baksana şu tasarıma!”. Burada ne demek istediğimi Neticaret’in bir kolu olan Negrafik ekibi tarafından yapılan örnek e-ticaret tasarımlarına bakarak anlayabilirsiniz: Negrafik Dizaynları

2. E-ticaret Tasarımınız Güven Vermeli

Aslında birinci madde ile bir noktada bağdaşan bir konu diyebiliriz güven için. Çünkü e-ticaret sitenizin tasarımı ne kadar şık, kaliteli ve yaratıcı olursa alışveriş sitenize gelen olan tüketicinin de alışveriş yapma isteği ve yaşamış olduğu tereddütler o kadar ortadan kalkacaktır. Bununla birlikte şuna da dikkat etmeniz gerekir aslında. İletişim sayfanızın tasarımı. Neden mi ? Çünkü sitenize gelen kullanıcıların %60’dan fazlası bu sayfayı ziyaret etmektedir. Gerçekten bir şirket var mı, adresi neresi, telefon ve adres bilgilerini paylaşmış mı diye iletişim sayfanız sürekli ziyaret edilmektedir. Burada müşterilerinize sunacağınız tasarım ve paylaştığınız bilgiler, size ve şirketinize olan güveni bir üst seviyeye taşıyacaktır.

3. E-ticaret Tasarımınızda Renk Düzenine ve Görsellerinize Dikkat Edilmeli

E-ticaret tasarımınızı en iyi siz yapabilirsiniz. Sektörünüze en hakim olan ve şirketinizi en iyi tanımlayabilecek tasarımı ancak sizin fikir ve hayalleriniz oluşturabilir. Bu sebeple sitenizin tasarımını yaptırmadan önce çalışacağınız grafiker ya da grafik ekibi ile bir kaç toplantı kesinlikle yapınız. Sitenizde hangi görsellerin olacağı, hangi renklerin kullanılması gerektiği, sizi ve şirketinizi en iyi anlatan dizayn hakkında fikirlerinizi paylaşarak tasarımınızı şekillendirmelisiniz.

4. E-ticaret Ürün Detay Sayfa Tasarımına Özen Gösterilmeli

Yapacağınız çalışmalar sonucu sitenize gelecek olan kullanıcıların büyük bir kısmı ilk olarak ürünü satın alacakları ürün detay sayfanızı ziyaret edeceklerdir. Burada ürününüzü farklı resimler ile anlatabileceğiniz özel bir slider alanınız olmalıdır. Ürününüzün yorum alanı dikkat çekici olmalı ve yorum yapmaya yönelik olmalıdır. Satın al butonu, ürün özellikleri ve detayları, ürün fiyatı kısacası ürünün her özelliğine müşterinizin kolayca ulaşabilmelidir.

Yukarıda anlatılan dört maddeyi eksiksiz bir şekilde uyguladığınızda neler kazanacağınızı öğrenmek ister misiniz ? 

  1. Potansiyel müşterileriniz olan kullanıcılar sitenize giriş yaptıklarında karşılaştıkları tasarım ile sizlere güveneceklerdir.
  2. Bir e-ticaret sitesine gelen müşterinin o siteye güvenmesi alışveriş yapma olasılığını arttırmaktadır.
  3. Farklı tasarımlar akılda kalır. Yeni bir ihtiyaç halinde tekrar seçilecek olan site olacaktır.
  4. Özel tasarımlarda sitede kalma sürelerini arttırır.
  5. Bir e-ticaret sitesinde, sitede kalma süresi ne kadar artarsa arama motorlarında sahip olduğu sıralamalar o kadar etkili olacaktır. Bununla birlikte yorum alanlarına yazılan yorumlar sayesinde siteniz sürekli güncel kalacak ve bu artış hızlanacaktır.

E-ticaret siteniz var, sitenize ciddi bir şekilde kullanıcı çekiyorsunuz ancak geri dönüşüm oranlarından memnun değil misiniz ? O halde e-ticaret tasarımınızı değiştirmenizi ve profesyonel bir dizayn ile fark yaratmanızı öneririm.

İlgili Yazılar


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yazılanlar

UZEM

Ulusal zehir danışma merkezi Ulusal zehir danışma merkezi'nin kısaltması UZEM'dir. UZEM UZEM yani ulusal zehir danışma merkezi destek hattının numarası...

BEKO’nun açılımı nedir?

Beko'nun açılımı Bekonun açılımı: Bejerano ile KOÇ Holding'in kurmak istediği ortaklık sonucu, her iki şirketin, baş iki harflerinin birleşimi. BEKO'nun...

Samsung telefonlarda uygulama nasıl gizlenir

Samsung uygulama gizleme Samsung akıllı telefonlarda uygulama nasıl gizlenir bu makalemde detaylı bir şekilde anlatmaya çalışıyorum. Ayarlar bölümüne tıklıyoruzArama kısmına...

Uçak kaç km hızla kalkar?

Uçak kaç km hızlar kalkar? Uçaklar 240-285 km/sa hızla kalkarlar. https://youtu.be/aeiMLVQCRZc Uçak kalkış anı Uçaklar ne kadar hızla gider? Uçaklar...

Meteoroloji Genel Müdürlüğü ne zaman kuruldu?

Meteoroloji Genel Müdürlüğü ne zaman kuruldu? Meteoroloji Genel Müdürlüğü, Devlet Meteoroloji İşleri Umum Müdürlüğü adı ile 10 Şubat 1937 tarihinde...

Ziraat Bankası ATM’den trafik cezası ödeme

Ziraat Bankası ATM'den trafik cezası ödeme Ziraat Bankası ATM'den trafik cezası ödeme istiyorsanız eğer hemen aşağıda paylaşmış olduğumuz videodaki adımları...

Kara kaş gözlerin elmas şarkısının sözlerini kim yazdı?

O şarkının sözleri kime ait? Motosikletimi çok dikkatli kullanırım normalde. Ama o gün son seste açtığım kulaklığımda çalan şarkının sözlerine...

Resmi hizmete mahsustur ne demek

3 kural ihlali Saatte 70 km/s hız kuralına uymadı. Kırmızı ışıkta geçti. Yayaya yol vermedi. 3 kural ihlalini görmeme sebep...