Bugünkü makalemde Remarketing yani Türkçe anlamı ile yeniden pazarlamanın ne olduğunu sizlerle paylaşacağım.
Sahip olduğunuz internet sitesine farklı mecralardan kullanıcılar giriş yaparlar. Arama motorlarından gelebilirler, sosyal medyadan (Facebook, Twitter, Google Plus vb..) yönlendirmeler olabilir ya da vermiş olduğunu reklamlar sonucu sitenize trafik akışı sağlanabilir. Bu kullanıcıların sitenize girme amaçları haber okumak, ürün, hizmet ya da bilgi almak, bilgi paylaşımı ve sorular sormak için olabilir. Özellikle ürün satan ve hizmet sunan internet sitei sahipleri için Remarketing (yeniden pazarlama) oldukça büyük önem taşımaktadır. Neden mi ? Remarketing’in ne anlama geldiğini anlatmakla bunun sebebini hemen açıklayayım.
Remarketing NEDİR ?
İnternet sitenize giriş yapan kullanıcılara ürünlerinizi daha etkili bir şekilde sunabilmenizi ve daha hızlı, kolay bir şekilde onlara tekrar ulaşabilmenizi sağlayan bir reklam stratejisidir. Hemen bir örnekle açıklayayım Remarketing’i sizlere.
Yeni bir spor ayakkabıya ihtiyacım var ve internet üzerinde spor ayakkabı araştırmaları yapıyorum. Alacağım ayakkabının modeli de Adidas. Önce Adidas’ın sitesine bakıyorum, ardından n11.com’a ardından ise Boyner’a. Fiyatlarını karşılaştıyorum ve bu ürünü almadan çıkıyorum. Günlük hayatınızda sizlerde bunu çok kez yapmışsınızdır. İnternet siteleri üzerinden ürün alabilmek için araştırmalar yapmış ve ardından da satın almadan çıkmışsınızdır. Ardından ise bir haber sitesine ya da blog sitesine giriş yapıyorum. Tamamen farklı konular ya da haberler okuyorum. Bir bakıyorum ki bu sitelerde karşıma sürekli Adidas ayakkabı satışını yapan adidas, n11 ve boyner reklamları çıkıyor. Bu reklamların sürekli karşıma çıkmasının sebebi, işte bu üç firmanın Google Remarketing (yeniden pazarlama) modelini kullanmasından kaynaklanmaktadır.
Remarketing NASIL ÇALIŞIR ?
Hani o başta bahsetmiş olduğum 3 site varya. adidas.com, n11.com ve boyner.com.tr. Bu sitelerin SEM (arama motoru reklamcılığı) uzmanları Google Adwords aracılığı ile sitelerine bir kod (eiket) koyarlar. Koyulan bu kod sayesinde, Google, internet sitelerine giriş yapan kullanıcıların cookielerini (çerez) tutar. Bu sayede Google internet kullanıcısının ne ile ilgilendiğini anlar. Yani ben “adidas ayakkabı satın al” yazdıktan ve bu sitelere giriş yaptıktan sonra benim adidas ayakkabı satın almak istediğimi tarayıcımda kaydeder. Bütün bunlar olurken SEM uzmanları çoktan görüntülü reklamlarını hazırlamışlardır bile. En uygun adidas ayakkabı, %30 indirimli adidas spor ayakkabı, adidas indirim hemen satışa başla bannerlarını hazırlayarak. Bu bannerlar Remarketing (reklam türleri) Remarketing modeli kullanılarak, cookies, tutulan kullanıcılara, internette gezindikleri farklı sitelerde gösterilir. Kimi zaman 3-5 defa, kimi zaman ise onlarca kez gösterilebilmektedir. Burada SEM uzmanları sayıyı belirler.
Bu sayede internet siteleri yani adidas.com, n1.com ve boyner.com.tr bu ayakkabıyı sattıklarını ve varsa yeni indirimlerinin veya kampanyalarının olduğunu kullanıcılara istediği kadar gösterir.
DAHA BASİTE İNDİRGEYELİM
Buraya kadar yazdığım bazı terimler kafa karıştırıcı olabilir. Remarketing nedir denince anlaşılması gereken en basit şey şudur. Kullanıcıların internetteki davranışlarına göre, onlara yayıncı sitelerde, reklam alan internet sitelerinin reklamlarının daha sıklıkla veya öncelikle gösterilmesidir. Haydaa diyeceksiniz şimdi. Yayıncı site nedir, reklam alan site nedir. Yine bir örnekle sizlere anlatım yapayım.
Remarketing YAPAN FİRMA ÖRNEĞİ
Ben Serhat Sağlam. Motosiklet parçaları satan bir YAMAHA teknik servisiyim. Amacım ise NMAX 250 motosiklet parçalarını daha fazla kişiye satabilmek. Google’dan görüntülü reklam alarak daha fazla kullanıcıya ulaşabiliyorum. Öncelikle Google Adwords’a kayıt oldum. Nasıl mı ? Google’a Reklam Vermek İstiyorum konu başlıklı makalemde bunu anlattım. Remarketing (yeniden pazarlama) ile daha fazla kullanıcıya satış yapabileceğimi öğrendim. Araştırmalar yaparken ilk yapmam gereken şeyin siteme bir kod koyulması gerekliliğinin olduğunu öğrendim.
Burada araya girelim. 3 farklı yolla Remarketing yapılabilir. Nasıl yapılır ilerleyen zamanlarda anlatacağım.
Google’u aradım ve yeniden pazarlama kodunun nasıl alınacağını öğrendim. Sonra yazılımcım ile konuştum ve tüm sayfalara koymasını söyledim bu kodu. Bu arada görüntülü reklamlarımı yani bannerlarımı tasarımcıma hazırlattım. Ayarlamalarımı ise şu şekilde yaptım. Haber sitelerinde reklamlarım yayınlansın.
ARTIK ANLAMIŞTIM
Google internet siteme giriş yapan kullanıcıları kayıt altına almaya başladı. Ardından bu kullanıcılar benim reklam almış olduğum haber sitelerine, motosiklet blog sitelerine (yayıncı sitelere) benim sitemden sonra girmeye başladıklarında, onlara benim banner reklamlarım gösterilmeye başlandı. Mesela şu an benim siteme Nmax 250 ön grenaj yazarak girdiniz. Ama ürünümü satın almadan çıktınız. Aradan 1 saat geçti ve Hürriyet sitesinde haber okuyorsunuz ya da bir motosilet bloğunda NMAX hakkında araştırma yapıyorsunuz. Benim o ayarlamış olduğum bannerlar (reklamlar) artık sizlerin daha fazla karşısına çıkıyor. Siz siteme girdiğiniz için sizlere özel bu bannerlarda %20 indirim yapıyorum. Bu sayede satışlarımı da arttırabiliyorum. Teşekkürler Google, teşekkürler Remarketing, teşekkürler sitelerinde reklamlarımı yayınlamamı sağlayan siteler.
SİZDE DENEYİN
Haydi şimdi sizlerde deneyin. Google’da adidas ayakkabı aratması yapın. Ardından adidas ayakkabı satışı yapan sitelere giriş yapın. Sonra da bir haber sitesine giriş yapın. Adidas ayakkabı reklamları sürekli karşınıza çıkacaktır. Bu reklamların karşınıza çıkmasını sağlayan sitelerde Remarketing’i (yeniden pazarlamayı) kullananlardır.
Remarketing NASIL YAPILIR ?
Remarketing nasıl yapılır, hangi ayarlamaları önemlidir, etkili satış stratejileri nelerdir bir sonraki makalemde anlatacağım. Bu makalemde basit bir şekilde mantığının ne odluğunu sizlere anlatmaya çalıştım. Aklınıza takılan ya da eksik gördüğünüz bir şey var ise aşağıdaki yorum alanına ekleyebilirsiniz.
Bir yanıt yazın