Sosyal Medya Optimizasyonu Nasıl Yapılmalı

Sosyal medya optimizasyonu günümüz dijital dünyasında hızla yaşanan gelişmelerden dolayı siteler için en değerli çalışmalardan bir tanesi olmaya başlamıştır. Başta sosyal paylaşım siteleri olmak üzere forumlar, bloglar ve diğer sosyal mecralarda yer alan sitelerin hem arama motoru optimizasyonunda gelişmeler yaşanmakta hem de siteye gelen kullanıcı sayılarında ciddi boyutlara ulaşılabilmektedir. 

Not: Sosyal medya optimizasyonu social media optimization olarak bilinmekte ve kısaltılmış hali SMO’dur.

Sosyal medya optimizasyonu deyince ilk akla gelmesi gelen sosyal paylaşım siteleridir. Milyonlarca kullanıcıya hitap eden ve bu milyonlarca kullanıcının günlük bazda oldukça fazla zaman geçirdiği bu sitelerde yapılan paylaşımlar, sahip olduğunuz internet sitesinin sosyal medya optimizasyon çalışmalarını en fazla etkileyen faktörler arasında yer almaktadır.

Kullanılması Gereken Sosyal Paylaşım Siteleri

Şu anda dünyada aktif olarak kullanılmakta olan binlerce sosyal paylaşım sitesi bulunmaktadır. Ancak bu siteler arasında benim açımdan en değerli olanlar ve sitelerim için en çok kullandığım mecralar Facebook, Twitter, Google Plus, Instagram, Tumblr, Linked In, Blogger ve Youtube’dur. Bu sitelerin yanı sıra yarı aktif olarak kullanmakta olduğum sosyal paylaşım siteleri Flickr, VK, Pinterest ve benzeridir. Bu makalem aktif olarak kullanmakta olduğum siteler üzerine yazılmıştır.

SMO İçin Sosyal Paylaşım Sitelerinin Düzenlenmesi

Sosyal medya optimizasyonu için yukarıda aktif olarak kullanmakta olduğumu söylediğim sitelerden üyelik alınması veya sahip olduğunuz site için sayfa açılması gerekmektedir. Örnek olarak Facebook sayfası, Google Plus sayfası, Blogger sayfası, Youtube sayfası açabiliyorken Twitter üyeliği, Instagram üyeliği, Linked In üyeli (sayfa açılabilir), Youtube üyeliği almanız gerekir. Bu sitelerden üyelik almak oldukça kolaydır bu sebeple direk asıl konuya girmek istiyorum.

Twitter Karikatürü
Twitter Karikatürü

Alınan sosyal paylaşım sitesi sayfa ve üyeliklerinde sitenizi linkini girebileceğiniz yani bu sayfaların ve üyeliklerin sizin sitenize ait olduğunu gösterebilecek bağlantı alanları mevcuttur. İlk yapmanız gereken şey profil bilgilerinizi doldurduktan sonra size sunulmuş bu bağlantı alanlarına sitenizin linkini girmektir. Bu işlem tamamlandıktan sonra ise sosyal medya optimizasyonunu yakından ilgilendiren konu paylaşımlara geçilmesi gerekir.

Sosyal Medya Optimizasyonu İçin Paylaşım Yapmak

Sosyal paylaşım sitelerinde yapılan paylaşımlar sitenizde bulunan herhangi bir ürün, içerik, haber, makale, anasayfa ve benzeri konular üzerine yapılmalıdır. Yani sitenizde bulunan sayfaları sosyal paylaşım sitenizde gönderi olarak paylaşmanız önemlidir. Bu çalışma hem sitenize kullanıcı sağlayacaktır hem de sosyal medya sitelerinde aktif bir şekilde yer aldığınız arama motorları tarafından bilinecek ve anahtar kelime sıralamanızda değişiklikler gözlenecektir. Peki sadece sayfa paylaşımları yapmak yeterli midir ?

Yukarıda sorunun cevabına herkesin hayır diyebileceğini düşünüyorum. Bir çok sosyal paylaşım sitesi hashtag (#) mantığı ile çalışmaktadır. Yapılan paylaşımların tüm dünyaya açık bir şekilde sosyal paylaşım sitelerinde arama yapıldığı taktirde ulaşılabilmesi kavramıdır. Örnek vermek gerekir Facebook, Twitter, Google Plus ve Instagram hashtag mantığını kullanmaktadır. Paylaşım yaptığınız konu ile ilgili yazdığınız hashtaglar, Facebook, Twitter, Google PLus ve Instagram’da o hashtag ile aynı aramayı yapan kullanıcılara ulaşabilmektedir. Bu sayede konularınıza ilgi duyan kullanıcılara ulaşmanız oldukça kolay olabilmektedir.

Hashtag Yazarken Nelere Dikkat Edilmelidir.

Sosyal paylaşım sitelerinde oluşturacağınız hashtaglerde (#iphone6, #eticaret, #serhat) yani başına # (diyez) işareti koyarak oluşturacağınız kelimelerde dikkat etmeniz gereken şey, ilgili hashtagin konunuz ile alakalı olması ve aynı zamanda kullanıcılar tarafından aratılabiliyor olmasıdır. Bir örnekle açıklamak istiyorum bu konuyu.

Ben mesela e-ticaret sitelerinde arama motoru optimizasyonu (SEO) üzerine bir makale yazdım diyelim. Makalemizin başlığı “E-ticaret Sitelerinde Arama Motoru Optimizasyonu Nasıl Olmalı” olsun. Makale içeriği de e-ticaret ve SEO üzerine geliştirilmiş olsun. Eğer bu makaleyi sosyal paylaşım sitelerinde paylaşıyorsanız eğer ilk yapmanız gereken şey konu ile ilgili dikkat çekici bir metin yazmaktır. Ne olabilir bu metin derken aklıma şu başlık geldi. “E-ticaret Sitelerinin Olmazsa Olmazı SEO Nedir ?”. Bu başlık e-ticaret severler için ilgi uyandıran bir başlıktır. Hatta sonuna soru işareti yerine ünlem işareti de konulabilir. Bu başlıktan sonra yapılması gereken şey ilgili makalenin linkinin paylaşılmasıdır. Link paylaşıyoruz çünkü sitemize ve sitemizin içeriğinde bulunan makalede yer alan kendi reklamlarımızın kullanıcılara ulaşmasını istiyoruz. Son yapılması gereken şey ise hashtaglerin yazılmasıdır. Hemen bu konuya uygun hashtagleri sıralayayım sizlerde arasından hangilerini beğenirseniz paylaşım hashtaglari onlar olsun. #seo #eticaret #elektronikticaret #aramamotoruoptimizyonu #yandex #google #bing #eticaretseo

Buraya kadar anlatılanlar sosyal medya optimizasyonunun büyük bir kısmını oluşturmaktadır. Ama yeterli midir ? Tabiki değildir. Sosyal medya sayfalarınızda yapacağınız paylaşımlar ile birlikte takipçi ya da beğeni sayınız artacaktır. Ancak bu sayıyı daha fazla arttırabilmek için biraz bütçe ayırmanız gerekir. Şimdi o bütçelerin hangi çalışmalar için ayrılması gerektiğine bir bakalım.

Sosyal Paylaşım Sitelerinde Kampanya ve Sosyal Paylaşım Reklamcılığı

SMO için sosyal paylaşım sayfalarınızda (üyeliklerinizde) takipçi ve beğeni sayılarının arttırılabilmesi için kampanyalar düzenleyebilirsiniz. En basitinden bir ürününüzü paylaşırsınız. Bu ürünü en çok paylaşan ya da ürün altında en çok arkadaşını etiketleyen 3 kişiye ilgili ürünü hediye edeceğinizi söylebilirsiniz. Tabi bu çekilişle de olur. Düşünseniz satmakta olduğunuz ürün Microsoft optik bir mouse olsun ve 3 adet hediye vereceksiniz. Açıkça söylemek gerekirse ben sayfanızı beğenir ve paylaşırdım. Sonuçta sonunda güzel bir mouse kazanmak var. Peki yaptığınız kampanyayı nasıl tanıtacaksınız ? Burada da yapabileceğiniz şeyler yüksek hitli facebook sayfalarında gönderinizi paylaştırmak, kampanya sitelerinden reklam almak ya da manuel olarak sitelere üye olmak ve kampanyanızı paylaşmaktır. Kimi kampanyalarda binlerce paylaşım ve beğeni yapılarak yüz binlerce kullanıcıya ulaşmak mümkündür.

İkincil olarak yapabileceğiniz şey ise sosyal paylaşım sitelerinden reklam almaktır. Bu konuda tek tavsiyem Facebook gönderilerinize haftalık bir bütçe belirlemenizdir. Twitter’dan da reklam alınabilmektedir ancak maaliyeti biraz fazla olabilmektedir. Facebook sayfalarınızda paylaşacağınız gönderiler için haftalık 50-100 TL arasında bir bütçe ayırmanız yeterli olacaktır. Paylaşım yaptıktan sonra gönderiyi ön plana çıkarabileceğiniz bir buton karşınıza gelecektir. Oraya tıklayıp sizden istenen bilgileri (biütçe, paylaşılacak kitle vs.) girdikten sonra kredi kart bilgileriniz ile ödeme yapmanız yeterli olacaktır.

Devam Edecek…

Buraya kadar yapılması gereken sosyal medya optimizasyonu çalışmalarının hemen hemen %40’lık bir kısmını anlatmış bulunmaktayım. Yeterli değildir. Paylaşımların nasıl yapılması gerektiği, video kanalları, forum sitelerinden üyelikler alınarak paylaşımlar yapılması, blogların oluşturulması gibi %60’lık bir kısım daha bulunmaktadır. En kısa sürede bu konular üzerine de tecrübelerimi yazacağım. Sizler bu ana kadar yazdıklarımı uygulayınız ve sayfa altına yorumlarını bırakınız. Güncelleme yapıldığında sizlere mail olarak dönüş yapılacaktır.

İlgili Yazılar


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  1. “Haftada bir” paylaşıma az yada çok demek yanlış olur. Ben bir haber sitesinin sosyal medya direktörüyüm, içerik oluşturmakta hiçbir kaygım yok gündem, komik video, spor, eğlence ve daha sayamacağım konularda günlük 20’den fazla içerik oluşturabilirken çoğu zaman yetersiz de kalabilir ama bir iş makinası yada zeytinyağı firmasının sosyal medya yöneticisinin haftanın 1 yada 2 paylaştığı içerik uygun olabilir, çünkü alanında üreteceği içerik kısıtlı. Umarım anlatabilmişimdir biraz da olsa birşeyler:) Diyeceğim şu ki; rakama çok takılma, takipçilerin için faydalı içerik üret her zaman

    1. Tekin Bey merhaba;
      Haber kelimesinde uzun zamandır takip ettiğim ve 1. sırada yerini koruyan bir sitenin sosyal medya uzmanı olarak tabi ki ben ve diğer arkadaşlar sizlerin bu değerli görüş ve tavsiyelerinize uyarız.
      Selamlar.

  2. hocam yazılarınızı takip etmekteyim ben 1 yıldır 1 ileri 2 geri derken kendi halimde seo yapmaya başladım form siteleri boglar derken bişeyler yapıyorum şunu sormak istiyorum ben hergün ortalama youtube facebbok twter da ve diğerlerinde paylaşımlar yapıyorum bunları hergün yapmalımıyım yada sitede güncelemme yapıpta sosyal medyada haftada 1 günmü yapmalıyım

Son Yazılanlar

UZEM

Ulusal zehir danışma merkezi Ulusal zehir danışma merkezi'nin kısaltması UZEM'dir. UZEM UZEM yani ulusal zehir danışma merkezi destek hattının numarası...

BEKO’nun açılımı nedir?

Beko'nun açılımı Bekonun açılımı: Bejerano ile KOÇ Holding'in kurmak istediği ortaklık sonucu, her iki şirketin, baş iki harflerinin birleşimi. BEKO'nun...

Samsung telefonlarda uygulama nasıl gizlenir

Samsung uygulama gizleme Samsung akıllı telefonlarda uygulama nasıl gizlenir bu makalemde detaylı bir şekilde anlatmaya çalışıyorum. Ayarlar bölümüne tıklıyoruzArama kısmına...

Uçak kaç km hızla kalkar?

Uçak kaç km hızlar kalkar? Uçaklar 240-285 km/sa hızla kalkarlar. https://youtu.be/aeiMLVQCRZc Uçak kalkış anı Uçaklar ne kadar hızla gider? Uçaklar...

Meteoroloji Genel Müdürlüğü ne zaman kuruldu?

Meteoroloji Genel Müdürlüğü ne zaman kuruldu? Meteoroloji Genel Müdürlüğü, Devlet Meteoroloji İşleri Umum Müdürlüğü adı ile 10 Şubat 1937 tarihinde...

Ziraat Bankası ATM’den trafik cezası ödeme

Ziraat Bankası ATM'den trafik cezası ödeme Ziraat Bankası ATM'den trafik cezası ödeme istiyorsanız eğer hemen aşağıda paylaşmış olduğumuz videodaki adımları...

Kara kaş gözlerin elmas şarkısının sözlerini kim yazdı?

O şarkının sözleri kime ait? Motosikletimi çok dikkatli kullanırım normalde. Ama o gün son seste açtığım kulaklığımda çalan şarkının sözlerine...

Resmi hizmete mahsustur ne demek

3 kural ihlali Saatte 70 km/s hız kuralına uymadı. Kırmızı ışıkta geçti. Yayaya yol vermedi. 3 kural ihlalini görmeme sebep...