Seo Çalışması Nasıl Yapılır

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), bir internet sitesinin arama motorlarında aranan kelimelerde daha üst sıralarda yer alabilmesi için yapılan çalışmalar bütünü olarak tanımlanabilir. Bir sitenin daha üst sıralarda yer alması ise direk olarak siteye gelen kullanıcı sayısını arttırmaktadır. Bu sayede yazı, haber, ürün veya diğer hizmetlerinizi daha çok kullanıcıya ulaştırmak mümkün olmaktadır.

SEO ÇALIŞMASI NASIL YAPILIR

SEO hakkında kısa bir bilgilendirme yaptıktan sonra son zamanlarda bana sıkça sorulan sorulardan bir tanesi olan “SEO Çalışması Nasıl Yapılır ?” sorusunu bu makalem aracılığı ile cevaplamaya çalışacağım. Maddeler halinde sıralanacak olan bilgiler tamamen kendi çalışmalarım sonucu ortaya koyduğum bilgilerdir. Eksik ya da fazla olabilir. Unutmayın ki her SEO uzmanının SEO çalışması nasıl yapılır sorusuna vereceği cevap, tecrübeleri ve çalışmaları doğrultusunda değişiklik gösterebilmektedir.

SEO Çalışması Nasıl Yapılır
SEO Çalışması Nasıl Yapılır Makalesini Yazarken Bir Hatıra

A. SİTE HIZI

Şunu söyleyebilirim ki benim en çok dikkat ettiğim konu site hızıdır. İlk maddeyi farklı bir şekilde beklediğinizi biliyorum ancak bir sitenin hızı SEO’nun olmazsa olmazlarındandır. Sitenizin hızı ve performans sitelerinde vermiş olduğu sonuçlar ne kadar iyi olursa SEO çalışmalarınız da olumlu yönde o kadar fazla etkilenecektir. Şimdi su soruyu kendinize sorun. Sitem ne kadar hızlı açılıyor ? Her şeyi bırakın ve sitenizi en iyi şekilde optimize etmeye çalışın. Ancak site hızınızı sadece anasayfa için değil tüm alt sayfalarınız örneğin ürünleriniz, blog yazılarınız, haber sayfalarınız için de test edin.

Burada araya girmek istiyorum. Site hızının arama motorlarındaki (özellikle Google’daki) sıralamayı nasıl etkilediğini test edebilmek için kendi internet sitemi 1 ay yavaşlattım. Şimdi diyeceksiniz bir internet sitesi nasıl yavaşlatılır. Oldukça kolay. Daha yüksek boyutlarda resimler eklersiniz, cachleme yapmazsınız, önbellekleme özelliğinden faydalanmazsınız ve benzeri. 5 farklı kelimenin sıralamasını bir ay boyunca sitem yavaş iken ve bir ay boyunca sitem hızlı iken test ettim. Sonuç neydi biliyor musunuz ? 1. ve 2. sıradan 7. , 8. sıralara hatta 2. sayfaya gerileyen kelimeler ve daha sonrasında site hızlandırma çalışmalarını yaptığımda eski konumuna hatta daha iyi yere gelen kelimeler.

A.1. Site Hız Testimi Nasıl Yaparım

Sitenizin hız testini yapabileceğiniz bir çok online site bulunmakta. Tabi bununla birlikte Google Chrome, Firefox, Yandex Browser gibi siteler aracılığı ile de kendi testlerinizi yapabilirsiniz. Hemen site hızınızı ve performansını veren online araçları sizlerle paylaşayım.

PageSpeed Insights

Benim her daim ilk kullandığım performans aracı Google’un Page Speed Insights sitesidir. Ancak burada verilen puanların %80 üzerinde olması benim için yeterlidir. Sitenizin hızlandırılması için ne yapmanız gerektiği hakkında sizlere güzel bilgiler verecek olan bir sayfadır. Mesela hemen aşağıdaki sayfada şu an bulunduğunuz sitenin anasayfasının testi yapılmıştır.

Google Page Speed Insights
Google Page Speed Insights

GTMetrix

Test sonuçlarına en çok beğendiğim ve site hızlandırması hakkında yapılması gerekenler konusunda bir çok detaylı bilgiye sahip olduğum GTMetrix ise vazgeçilmezlerim arasında diyebilirim. Bu sitede yapılacak olan testlerde (PageSpeed Score ve YSlow Score)  %90’uın üzerinde olmasına dikkat ederim. Örnek olarak yine kendi sitemin sonuçlarını hemen aşağıda paylaşıyorum.

GTmetrix Score
GTmetrix Score

Pingdom

Site hız testlerini yaptığım 3. site ise farklı ülkelerden sonuç alabildiğim Pingdom sitesidir. Şuna her zaman önem verir ve unutmam. Türkiye’de 78 milyon insan yaşayabilir ve internet sitenize giriş yapabilir ancak yurt dışında yaşayan ve Türkçe aratma yapan milyonlarca da kullanıcı bulunmaktadır. Belki onlara ürün satamazsınız, hizmet gönderimi yapamazsınız ama sitenize gelecek ve sitenizdeki faydalı bilgileri okurken zaman geçirecek her kullanıcı benim için değerlidir.

Hemen aşağıda yine internet sitemin sonuçlarını paylaşıyorum. Bu sitedeki sonuçlarda da %90’un üzerinde olmak dikkat ettiğim konular arasındadır.

Pingdom Website Speed Test
Pingdom Website Speed Test

Yukarıda paylaşmış olduğum 3 sitede sizlerde site hız testlerinizi yapın. %60 ve altında değerler ile karşılaşıyorsanız eğer bilin ki tehlike çanları çalıyordur. Hemen yazılımcı ve tasarımcılarınız ile iletişime geçiniz.

A.2. Site Hızı Nasıl Arttırılır

Site hızınızı arttırmak aslında kullanmakta olduğunuz yazılım altyapısı ve tasarım ile tamamen alakalıdır. Ama yine de bir internet sitesinin hızının nasıl arttırılacağına dair hemen aşağıda sizlerle önemli bilgiler paylaşacağım.

Bir sitenin hızlanabilmesi için olmazsa olmaz çalışma sitenin cachelenmesidir. Bir sitenin cachelenmesi anlamı şudur. cachleme yapılan bir sitede sayfalarınız için ayrı dosyalar oluşturulur. Bu dosyalar sitenizine giren kullanıcılara HTML bir sayfa gösterir. O an gereksiz olan bütün dosyaların yüklenmesinin önüne geçer. Aslında uzun uzun anlatmak isterdim ama daha 1. maddeden sıkılmanızı istemiyorum.

  • Resimleriniz, iframeler ve videolarınız için Lazy Load özelliğinden faydalanın.
  • HTML, CSS, JS ve Google Fonts dosyalarınızın minimize hale getirilmesini sağlayın.
  • Mobil temanız için ayrı cache oluşturulmasını sağlayın.
  • Veri tabanınızda zamanla gereksiz bir çok veri oluşur. Bu verilerin biçimlendirilmesini sağlayın.
  • Sitenizdeki fotoğrafların görüntüsünün değişmeden sıkıştırılmasına dikkat edin.
  • Örneğin sadece iletişim sayfasında çalışması gereken CSS ve JS dosyanızın diğer sayfalarda çalışmasına izin vermeyin.
  • Gzip sıkıştırma özelliğinden faydalanın.

Benim kullandığım altyapı her zaman WordPress’tir. WordPress sitesi olan kullanıcılara site hızlandırma konusunda memnuniyetle yardımcı olabilirim. info@serhatsaglam.com.tr adresine mail atmanız yeterlidir. Ancak farklı bir altyapı kullanıyorsanız eğer yukarıda bahsetmiş olduğum maddelere dikkat ederek gerekli çalışmaları yazılımcı ve tasarımcılarınıza yaptırmanızı tavsiye ederim.

Yeter artık dimi ? Bence de yeter daha 1. maddedeyiz ama şu anda 748. kelimemi yazıyorum. Ortalama 6 harf alsak 4448 defa klavyeye basmış oluyorum. Ama şunu bilmenizi isterim. 2017’nin en değerli SEO çalışmalarından bir tanesi sitenizin hızı olacaktır. Hızlı siteler aynı özellikteki diğer sitelerden her daim daha üstte yer alacaktır.

B. MOBİL UYUMLU TASARIM

Yine alt yapı ve tasarımdan gidiyorum ancak 2016 yılında yapılan açıklamalar, mobilde ilk sıralarda mobil uyumlu (responsive) sitelerin yer alması ve mobil uyumlu sitelerin SEO çalışmalarını açık açık bir şekilde etkileyeceğinin haber verilmesi üzerine, üzerinde en çok durduğum konu bir internet sitesinin mobil uyumlu olmasıdır. Baştan söyleyeyim. Sitenizin tamamı bakın sadece anasayfası veya bir kaç sayfası demiyorum tamamı mobil uyumlu değil ise benim gözümde siteniz maalesef çöp siteler arasında yer almaktadır. Mobil uyumlu olmayan bir site sahibi iseniz son bir kaç ayda arama motorlarında yaşamış olduğunuz düşüşleri zaten sizlerde fark etmişsinizdir.

Bundan 8 ay önce mobil seo, mobil uyumluluk testinin nasıl yapılacağı, responsive sitelerin ne kadar değerli olduğu, mobil sitenizin nasıl tasarlanması gerektiğine dair uzun uzuna bilgiler vermiştim. Dilerseniz o makalemi hızlı bir şekilde okuyabilirsiniz. Burada araya girmek istiyorum. 2017 yılına kesinlikle mobil uyumlu olmayan bir internet sitesi ile giriş yapmayın. SEO çalışmalarının olmazsa olmazları arasına gelmiştir ve her geçen gün mobil cihaz kullanım sayısının artması responsive sitelerinde de değerinin hızla artmasına sebebiyet vermektedir.

Mobil SEO

C. SİTENİZİN TASARIMI

En önemli konulara yine 3. madde ile devam ediyorum. Sitenizin tasarımı. Site tasarımı sitenize giren kullanıcıların sitede kalma sürelerini ve doğal olarak SEO çalışmalarınızı pozitif yönde etkileyen bir diğer çalışmadır diyebilirim. Tasarım evrensel bir konudur ancak sitenize giriş yapan bir kullanıcıyı sitenizde tutmanızı sağlayacak ve bir çok kişi tarafından beğenilecek bir site tasarımına sahip olmaya çalışın. tasarım konusunda sizlere nasıl tavsiyeler verebilirim bilmiyorum ama örneğin e-ticaret sitesi olarak gözüme en hoş gelen site tasarımlarından bir tanesi Defacto’nun sahip olduğu sitedir. Site tasarımı oldukça yalın, ürün satın almak kolay, sepete ekleme ve ödeme sayfaları anlaşılır kısacası profesyonel bir tasarım. Sakın yanlış anlamayın bu bir reklam değildir. Kim yaptı ise bu tasarımı sadece hoşuma gittiği ve alışveriş yaptığım bir site olduğu için paylaşmak istedim.

Kişisel blog sitesi olarak ise kendi sitemi çok beğenirim. Tasarımı yurt dışından bir frimadan satın aldım ancak editlemelerini kendim yaptım. Sade, net ve insanlara istemiş oldukları bilgiyi güzel bir görüntüde verebiliyor. Dikkat ettiğim konular ise daha kolay okunabilmesi için seçmiş olduğum fontlar.

Serhat Sağlam Kişisel Web Sitesi Tasarımı
Serhat Sağlam Kişisel Web Sitesi Tasarımı

Kurumsal site tasarımı olarak ise alt yapısının bana, tasarımının ise çalışmakta olduğum ve E-ticaret ile birlikte E-tahsilat altyapı hizmetleri sunan Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş.’nin Negrafik ekibine ait olan e-tahsilat.com.tr adresini örnek verebilirim. Bakın işte bu reklam oldu:)

Bu maddede sizlere sunabileceğim tavsiye şudur. Özel bir tasarım yaptırın kendinize. Özel bir tasarım firması ile çalışın. Bakın yüksek meblağlar istenebilir bu konuda ama kesinlikle geleceği düşünün. Binlerce e-ticaret sitesinin sektörümden dolayı takipçisi olan biri olarak satışların %10 hatta %20 oranında arttıran en önemli etkenlerden birinin o sitenin sahip olduğu tasarımdır diyebilirim kolaylıkla. A/B testleri yaptığımız bir kaç sitede hazır ve profesyonel tasarım arasındaki satış farklarını birebir gözlemledim. A/B testi nedir diye soracak olursanız eğer haydi şimdi bir sekme açın ve Google’da araştırma yapın.

A, B, C MADDELERİNİN ÖNEMİ

İlk üç madde A, B ve C’yi bitirip buraya kadar geldiyseniz eğer sizleri tebrik ederim. Bu üç madde üzerinde çok durdum ancak hem bugün hem de gelecekte SEO çalışmalarını en çok etkileyen konulardır bu ilk 3 madde. Sizlere bahsetmiş olduğum altyapıyı sağladığınız taktirde her daim bir adım hatta biz ona 3 adım diyelim önde başlarsınız. Şimdi dilerseniz site içi yapılması gereken SEO çalışmalarına geçeyim.

D. SİTE İÇİ SEO ÇALIŞMALARI

Sitenizin özel tasarımı hazır, siteniz mobil uyumlu ve çok hızlı bir şekilde açılan bir altyapıya sahipsiniz. Şimdi yapılması gereken en önemli şey site içi SEO çalışmalarıdır. Dilerseniz site içi yapılması gereken çalışmaları da maddeler halinde anlatayım.

D.1. Kullanılması Gereken URL Yapısı

Site içi seo çalışması yaparken kullandığını URL yapısının nasıl olması gerektiğine mutlaka büyük özen gösterin. Kesinlikle karmaşık ve anlamsız rakamlardan oluşan URL yapısını tercih etmeyin. Balıkçılık malzemeleri sattığını bir kategoriniz mi var mesela o zaman serhatsaglam.com.tr/balikcilik-malzemeleri link uzantısının olmasına dikkat edin. Bu URL yapısı yerine serhatsaglam.com.tr/php?=234, serhatsaglam.com.tr/342-435-balikcilik-malzemeleri-id=323 tarzındaki uzantılardan uzak durun.

Örnek olarak çok yakın bir zaman “Online Tahsilat İzmir” kelimesini baz alan bir makale yazdım. Bu makalemin uzantısı direk olarak serhatsaglam.com.tr/online-tahsilat-izmir kelimesidir. Google’a online tahsilat izmir yazın. Aşağıdaki sonuç ile karşılaşacaksınız. Serhat Sağlam’da kategori yapısı breadcrumb olmasına rağmen ikinci sırada bulunan e-tahsilat.com.tr sitesine dikkat edin. Link yapısında online tahsilat izmir kelimesinin koyu bir şekilde yazıldığını fark etmişsinizdir. Arama motoru Google’un çıkardığı ilk sonucun uzantısına dikkat ederseniz de her ikisi de /online-tahsilat-izmir ile bitmiştir.

Not: Sizin için en önemli kelime ne ise link uzantısında sadece ona yer verin.

Online Tahsilat İzmir Google Sonucu
Online Tahsilat İzmir Google Sonucu

Site içi SEO çalışmalarında en çok önem verdiğim konular arasındadır bağlantılar. SEF link deriz biz bu linklere. Yani Search Engine Friendly Link Türkçe karşılığı ile Arama Motoru Dostu Linkler. Arama motoru dostu linklerin ürününüz, makeleniz, veya sayfalarınız için en iyi şekilde sonuç almasını istiyorsanız konu hakkında en önemli olan bir kaç kelimeyi tercih etmeyi deneyiniz.

D.2. Olmazsa Olmaz Özgün İçerikler

Site içeriklerinde kesinlikle özgün içerikler yani ilk defa sizler tarafından yazılmış olan içerikleri kullanın. Bazı sitelerdeki içeriklerin 100’lerce sitede yer aldığı görmekteyim arada.  İlgili içerik ilk defa kim tarafından yazıldı ise onu desteklemekten başka işe yaramaz kopya içerikleriniz. Özgün içerik ile birlikte içeriğin uzunluğu da oldukça önemlidir. genelde 300 – 400 kelimeden aşağı yazmayın derler. Benim için bir ürün ya da konu oldukça önemli ise 1000 kelimeden aşağı yazmam. Örnek olarak bu makale yani SEO Çalışması Nasıl Yapılır’ı tüm detayları ile anlatmak istiyorum ve tabi ki üst sıralarda yer almak amacım. Şu anki kelime sayısının 1635 olduğunu söyleyeyim.

Sizin için en önemli olan ürünlerinizde, makalelerde, sayfalarınızda ya da sitenizin diğer alanlarında 1000 kelimenin altına inmeyin. İçeriğiniz tamamen sizlere özgün olsun ve konu ile ilgili gerçekten bilgilendirici yani kullanıcıyı sıkmayacak olan detaylara yer verin. Tabi bu kadar uzun yazı yazmak isterken kendi prestijinizi de iyi düşünün ve anlamsız sözcüklerden uzak durun. Kullanıcıyı kendi yerinize koyun ve içeriğinizi bu şekilde oluşturun. Mesela bu makalemde şimdi bir sigara (Sağlığa Zararlıdır!), kahve arası veriyorum desem anlamsız olmaz mı ? Nasıl özgün içerikler site içi SEO çalışmalarının olmazsa olmazı ise benim gibi bir çok SEO uzmanının da maalesef olmazsa olmazıdır o ikili.

Oldukça değerli olan ve bu sektöre atılmamı sağlayan en önemli meslek ise İçerik Editörlüğü’dür. Bir içerik editörü ile tam zamanlı çalışmanızı tavsiye ederim.

D.3. Site İçerisinde Görsellerin Kullanılması

Bu makaleyi baştan sona incelerseniz eğer bazı görseller kullandığımı ve bu görsellerin altında da ilgili görseller ile akalı kelimelerin olduğunu fark etmişsinizdir. Kullanıcıların dikkatlerini çeken, onları incelemelerini sağlayan, ve aynı zamanda alt etikeki ve tanıma sahip olan görseller eklemeyi unutmayın. Görseller seo çalışmalarına iki şekilde destekçi olur. Birincisi kullanıcılar görselleri incelerken sayfanızda kalırlar. Eminim ki Pingdom’da yapmış olduğum analiz sonuçlarını paylaştığım görselde sitemin Amerika’daki açılış hızını, indirme boyutunun ne kadar olduğunu ve benzeri alanları incelemişsinizdir. Ya da GTMetrix görselimde. Bu ve benzeri 20 görselim olsa ve sizi bu sayfamda o görselleri sizler incelerken 5 dakika daha bekletsem ne mutlu bana. Alın size görsellerle SEO’ya en çok katkı sağlayacak olan sitede kalma süresinin arttırılması.

Görsellerin kullanılmasının bir ikinci avantajı da şudur. Google ve diğer arama motorlarında görsel aramalarında çıkarsınız. Buradan kullanıcı akışı sağlar ve makalenizin okunmasını sağlarsınız. Tabi aynı zamanda makale başlığınız ile görsel alt etiketinizin aynı ya da benzer olmasının SEO’ya katkısından da bahsetmeden geçemeyeceğim. Mesela hemen bir örnek ile bu makalenin en önemli görselinin nasıl olduğunu aşağıdaki görsel ile sizlere göstereyim. Dikkat ederseniz görselimin alt etiketi “Seo Çalışması Nasıl Yapılır”. Görsele sağ tıklayıp linkini kopyalarsanız eğer link uzantısının da …/seo-calismasi-nasil-yapilir.png olduğunu göreceksiniz. Ha ufak bir ipucu yani aslında benim önem verdiğim bir şey. Aşağıdaki görselde bu makalemin başını paylaştım. Sebebi ise görselde olsa üzerinde Seo Çalışması Nasıl Yapılır kelimesinin geçmesiydi. Kim bilir belki böyle görseller arama motorları tarafından daha çok seviliyordur.

SEO Çalışması Nasıl Yapılır
SEO Çalışması Nasıl Yapılır

D.4. Kullanıcıyı Sitede Tutan Argümanlar

Kendinizi internet kullanıcıları gibi görün. Şimdi mesela sizler bu yazımı okurken uzun bir makale olduğundan dolayı sitemde kalıyorsunuz. Bazı görseller ilginizi çekebiliyor. Sizi araştırmanız için farklı konulara yönlendiriyorum. Kısacası bu makalede kalınma süresini arttırmak için elimden geleni yapıyorum. Bir de videom olsaydı ? Seo çalışması nasıl yapılır ile ilgili bir video hazırlayıp ardından siteme ya da Youtube gibi sitelere o videoyu yükleyip makale içerisinde yer verseydim. 20 dakikalık bir video olsaydı o video. Ne videoymuş yahu diyeceksiniz:) gerçekten önemli ve değerli bilgiler veriyor olursam ve sizleri dikkatini çekersem eğer bu sayfamda 20 dakika daha fazla kalmış olacaktınız.

Kullanıcıyı sitede tutan argümanlar işte bunlar. Görseller, inceleme yapabilecekleri grafikler, ürününüz ya da yazınız hakkında eklenmiş olan videolar. Tekrar tekrar söylüyorum. Bir sayfada kullanıcıların kalma süresi ne kadar fazla ise o sayfanın üst sıralarda yer alması da o kadar kolay olacaktır.

tam buraya konu ile ilgili bir video koyacağım. söz.

D.5. Kullanıcıları Yorum Yazmaya Teşvik Etme Ve Yorumları Cevaplama

Makalenize ne kadar yorum yazılırsa ve güncel bir şekilde ne kadar o yorumlar cevaplanır ise seo çalışmalarınıza o kadar katkı sağlayacaktır. Mesela başımdan geçen bir olayı anlatayım. Yeni taşındığım evime doğalgaz aboneliği yaptıracaktım. Ama beni o kadar zorladılar, o kadar boş vakit harcamama sebep oldular ve o kadar terslendiğim anlar oldu ki sizlere anlatamam. yaptığım hiç bir yanlış ya da hata yoktu halbuki. Bende “doğalgaz” kelimesinde 1. sıraya çıkmak ve yaşadıklarımı bir bir anlatarak fotoğraflar, ses kayıtları ve diğer dökümanlarla kanıtlamaya karar verdim.

Uzun bir makale yazdım İstanbul Doğalgaz aboneliği hakkında. İlk 30 yorumu yaklaşık 20 gün içerisinde İstanbul’un 6 farklı semtinde yazdım ve cevapladım. Ardından tabi doğal yorumlar gelmeye başladı. Doğalgaz aboneliği ile ilgili her şeyi araştırdım. Yüzlerce telefon aldım. Kullanıcılar sitemde beklerken onları dinledim. Yorumları en doğru ve uzun yanıtlar ile cevapladım. ve sadece 2,5 ay içerisinde doğalgaz kelimesinde 1. sırada yer aldım. Hiç bir yerde paylaşmadım bu makalemi. Sadece sağlam bir sitem vardı ve o siteye kullanıcılara gerçekten doğru bilgiyi ulaştıran bir makale yazmıştım. Uuzn zamandır ilgilenmediğim için şimdi o efsanevi kelimede o sıralama değilim maalesef. Çünkü emin olun çok ama çok yoruldum.

İstanbul Doğalgaz Aboneliği
İstanbul Doğalgaz Aboneliği

Buradan şunu anlayabiliriz. Kullanıcıları yoruma teşvik ediyorsunuz, doğal ve güncel yorumlar geliyor ve sizlere bu yorumları cevaplıyorsunuz. Konu ya da ürün kullanıcılar için değerli olunca yorumlar gelmeye devam edecektir. Sakın yorumları cevaplamayı bırakmayın. Yorumları cevaplarken sayfanız ile ilgili anahtar kelime ve türevlerini de kullanmayı unutmayın. O makaleme hala daha günde 500’ün üzerinde tekil gelir. Yazılan yorumları ve cevaplarını araştıran bir çok kullanıcı olduğu için. Yorumların içeriğinizi güncellediğini ve bir kaç kelime yerine aratılan yüzlerce kelimede sitenizin arama sonuçlarında çıkacağını unutmayın. Hemen aşağıda 2016 yılında o sayfaya giren kullanıcı sayılarını paylaşıyorum. 185.000 üzeri sayfa görüntülemesi alması oldukça iyi bir sayıdır. Bir de sayfada geçirilen ortalama süreye lütfen dikkat edin. 5 dakika 28 saniye. Bu değerde oldukça iyidir. Bu değerin bu kadar fazla olmasının sebebi ise yeni gelen kullanıcıların diğer kullanıcıların yorumlarını okumasıdır.

2016 Yılında Doğalgaz Sayfama Giriş Yapan Kullanıcılar
2016 Yılında Doğalgaz Sayfama Giriş Yapan Kullanıcılar

D.6. Doğru Title ve Description Kullanma

Gerek arama motorları gerekse de kullanıcılar için, arama motorları tarafından indekslenecek olan sayfanızın Title ve Description alanlarının olması ve bu alanlarda anahtar kelimenizin yer alması oldukça büyük önem taşımaktadır. Title ve Description alanlarının ne olduğunu bilmeyenler için kısa bir anlatım yapayım. Sitenize bir içerik eklediğinizde <tittle>…</tittle> ve <description>…</description> etiketleri ile arama motorlarında o içeriğinizin nasıl indekslenmesini istiyorsanız o şekilde indekslenmelerini (görünmelerini) sağlayabilirsiniz. İşte bu alanlarda yazmış olduğunuz içerikte sizin için en önemli olan kelimeler ne ise onların ve türevlerinin yer almasına dikkat ediniz. Örnek olarak “Seo Çalışması Nasıl Yapılır” konu başlıklı bu makalemin arama motorlarında aşağıdaki gibi görünecektir. Dikkat ediniz. Hem bağlantı uzantısında, hem title alanında hem de description alanında seo çalışması nasıl yapılır kelimesini geçirmişim. Ve yine dikkat ederseniz benim için en önemli olan kelime yani “seo çalışması nasıl yapılır” kelimesi hem tittle hem de description alanında ilk başa yazılmış. Şu aralar arama motorları buna da dikkat ediyor.

Seo Nasıl Yapılır
Seo Nasıl Yapılır

Tam bu noktada kesinlikle okumanızı tavsiye edeceğim bir makalem bulunmakta. Google Meta Title Genişliği Artık 600px İlgili makale başlık ve description uzunluğunun en ideal bir şekilde nasıl olması gerektiğini sizlere anlatmaktadır.

D.7. Anahtar Kelimenin İçeriğinizde Geçirilmesi

Makalenin başından sonuna doğru bir hafızanızı yoklarsanız eğer seo çalışması nasıl yapılır kelimesini 10’un üzerinde sayıda bu içerikte yer verdiğimi görmüşsünüzdür. hatta bunlardan bazılarını tırnak işareti içerisinde, italik, kalın ve altı çizili olarak yazdığımı da fark etmişsinizdir. Tabi kısa yazılmış olan içeriklerde bu kadar fazla sayıda yer vermeyin ama örneğin 1000 kelimelik bir içeriğinizde yoğunlaştığınız kelimeyi 7-8 defa içeriğinizde yazabilirsiniz.

D. 8. H1, H2, H3, H4, H5 ve H6 Etiketleri

İçeriğiniz içerisinde 1 tane h1, 1 tane h2, bir kaç tane h2 ve h3 ve tabi isterseniz h5 ve h6 etiketlerine yer vermenizi tavsiye ederim. Tabi ne kullanıcıyı sıkacak bir şekilde ne de sitenizin düzenini bozacak görüntüde. Genellikle bu etiketlerin sitelerde boyutları çok farklı olur ve kötü görünümlere sebebiyet verebilir. O sebeple css dosyanız aracılığı ile boyutlarını birbirine yaklaştırmanızı tavsiye ederim. Peki bu etiketler nasıl kullanılmalı ?

Ben makale başlığımda h1 etiketini kullandım. Sonra ise 2. paragrafta h2 etiketini kullandım. H1 etiketim Seo Çalışması Nasıl Yapılır ve yine aynı şekilde h2 etiketimde Seo Çalışması Nasıl Yapılır. Diğer etiketlerde de benzeri ya türev kelimeler kullanmaya çalışmanızı tavsiye ederim. Hemen aşağıda ise sırası ile h3, h4, h5 ve h6 etiketlerini kullanıyorum. Tabi siz sayfanızın içerisine serpiştirin bu başlık etiketlerini. Şu anki konum ile alakalı olduğu için art arda yazıyorum.

Sitemde SEO Çalışmasını Nasıl Yapabilirim

Google Seo Ayarları Nasıl Yapılır

Google Seo Optimizasyonu Nasıl Yapılır
Google Seo Çalışması Ne Kadar Sürer

İşte tam burada sizlere güzel bir ipucu. Yukarıdaki başlıkları nasıl tercih ettiğimi söylemek istiyorum. Yaptığım şey Google’a seo çalışması yazmak oldu. Ardından çıkan sonuçlarda en aşağıya indim. Google’un en çok sevdiğim özelliklerinden biri aradığınız kelime ile ilgili en çok yapan aratmaları göstermesidir. Bende bu aramaları site ieçriğinde, h etiketlerinde ve yazılan yorumlarda ya da cevaplarda geçirmeye çalışırım.

Seo Çalışması İle İlgili Aramalar
Seo Çalışması İle İlgili Aramalar

 

 D. 9. Paylaşım Butonlarının Olması

Hemen şimdi bu makalenin sol kısmına bakın. Dikkat ederseniz Facebook, Twitter, Google Plus, Linked In ve benzeri paylaşım butonlarını göreceksiniz. Bu butonların önemini şu şekilde açıklayabiliriz. Yazınızı beğenen kullanıcılar bu butonlar sayesinde sosyal medya hesaplarında paylaşım yapacaklardır. Doğal sosyal medya hesaplarından yapılan 1 paylaşımın dahi seo çalışmalarınıza büyük katkısı olacağını unutmayın. Mutlaka paylaşım butonlarına sitenizin yazıları içerisinde yer verin.

Şimdilik burada bir ara vermek istiyorum. Yaklaşık 3000 kelimelik bir yazı oldu. Seo çalışması nasıl yapılır başlıklı bu makaleme yarın devam edeceğim. Lütfen beklemede kalın.

Kaldığımız yerden devam edelim.

D. 10. SSL Sertifikası

Siteniz hangi sektörde olursa olsun e-ticaret, blog, haber, forum, kurumsal ve benzeri kesinlikle SSL sertifikanız olsun. Burada araya girmek istiyorum. E-ticaret sitesi kurup kredi kartı ile satış yapmak istiyorsanız eğer, bankalara yaptığınız sanal pos başvurusunun kabul edilmesini istiyorsanız eğer SSL sertifikanızın olması şarttır. Aksi taktirde başvurunuz kabul edilmeyecektir. Siteniz üzerinden ürün ya da hizmet satışı yapmıyor olsanız dahi kesinlikle SSL sertifikanızın olmasını tavsiye ederim. SSL sertifikası nedir peki ? Hemen cevaplayalım. iİnternet siteniz ve sunucu arasında veri transfer işlemi gerçekleştirildiği anlarda, verilerin şifrelenmesi vasıtasıyla ilgili dataların güvenliğinin sağlanmasına yarayan sertifikadır.

Yanlış hatırlamıyorsam ya da yanlış bilgilendirme yapılmamış ise bana üç farklı düzeyde SSL sertifikası bulunmaktadır. Domain SSL, Organization SSL ve Extended SSL. Güvenlik seviyelerine göre sıralanırlar. Genelde domain SSL alınır ki bende şu anki sitemde Rapid SSL kurulumu yapacağım. Ancak bütçeniz var ise ve gerçekten prestije önem veriyorsanız eğer Extended SSL almanızı tavsiye ederim. İlkini bir kaç dolara kurabilecek iken ikincisi ise yüzlerce dolara mal olabilmektedir. Aralarındaki fark ise şudur. İlkinde siteniz tarayıcılarda yeşil bir bara sahip olur ve sitenizin güvenli olduğu anlaşılır ama ikincisinde o yeşil barda şirket isminiz geçer. Daha iyi bir şekilde alınıp verilen verilerin güvenliği sağlanır. Demedi demeyin 2017 yılında Google sertifikalara çok dikkat edecektir.

Not: Extended SSL sahibi olabilmek için şirket sahibi olmanız gerekmekte. Belge gerektiriyor. Ancak şunu da belirteyim şahıs şirketiniz mevcut ise ve Şirket Unvanı farklı ise o şirket ünvanını kullanabiliyorsunuz.

Arkadaşlar bu maddeyi yazarken bir firmanın reklamına denk geldim. İsim Tescil. Sakın yanlış anlamayın reklam değildir. Ben alan adı ve hosting alırken Natro’yu sunucu hizmetleri için ise İHS’yi tercih ederim. Ama İsim Tescil’in sunmuş olduğu bu hizmet oldukça hoşuma gitti. Aşağıdaki görsele tıklamanız yeterlidir. Ne demek istediğimi anlayacaksınız. Örnek bir site olarak ise şu aralar çalışmalarını yakından takip ettiğim https://zeo.org sitesini gösterebilirim. İlgili siteye girip tarayıcı kısmına bakınca SSL sertifikalarının farkını gözlemleyeceksiniz.

Firma Ünvanının Yazılabildiği SSL Sertifikası
Firma Ünvanının Yazılabildiği SSL Sertifikası

 D. 11. Eski İçeriklerin Güncellenmesi

Özellikle yurt dışında yapmış olduğum yabancı kelime aramalarında güncel olan sayfaların daha üst sıralarda yer aldığını gözlemlemekteyim. Sizlerde ingilizce bir arama yaptığınızda üst sıralarda yer alan bazı sitelerin hemen altında yakın tarihlerin olduğunu gözlemleyebilirsiniz. Aynı şekilde bu durum ülkemizde de geçerli olmaya başladı. İşte burada sizlere tavsiyem eski içeriklerinizi ve tarihlerinizi güncellemenizdir. Ben bir çok makalemde bu değişikliği yapmaya başladım. Sonuçları gerçekten SEO uzmanı olarak beni memnun etmiş durumda. Sizlere de kesinlikle eski içeriklerinizi güncellemenizi tavsiye ederim.

Eski içeriklerin güncellenmesinin bir diğer artısı ise bir kaç sene önce geçerliliği olan ancak şu anda geçerliliği olmayan bilgilerin yer almasıdır. Tabi bunlarla birlikte kırık bağlantılar, bir içerikten onlarca sayfanıza verilen kelime bazı linkler, eski görseller…Hepsini en baştan yenileyin. Bugüne hatta yarına uygun olarak. Örnek olarak emin olun ki yazmış olduğum bu makalemi çok yakın bir zamanda güncelleyeceğim. Değişime mutlaka ayak uydurun.

D. 12. Zamanınız Olursa Mutlaka Okuyunuz

Google tarafından arama motoru optimizasyonu için uzun yıllar önce bir başlangıç rehberi hazırlanmıştı. Bu rehberde bulunan her şeyin geçerliliğini koruduğunu söyleyebilirim. Zamanınız varsa eğer mutlaka okumanızı tavsiye ederim. Aşağıdaki bağlantıya tıklayarak ilgili PDF’e ulaşabilirsiniz.

Google SEO Başlangıç Rehberi

Site içi yapılması gereken SEO çalışmaları hakkında şimdilik verebileceğim bilgi bu kadar. Şimdi dilerseniz site dışı SEO çalışması nasıl yapılır anlatmaya başlayayım.

E. SİTE DIŞI SEO ÇALIŞMALARI

Bu maddeye kadar anlatmış olduğum çalışmaları yapmıyorsanız eğer öncelikle şunu belirtmek isterim ki site dışı SEO çalışmalarına zamanınızı ve bütçenizi harcamayın. Mutlaka sitenize giren kullanıcı sayılarında ya da siteniz üzerinden yapılacak olan ürün ve hizmet satışlarına etkileri bulunacaktır ancak istemiş olduğunuz verimde sonuçlanmayacaktır.

Site Dışı SEO çalışmaları sitenizin dijital ortamda bulunan diğer sitelerde ne kadar yoğun ve güncel bir şekilde bahsedildiğinizin takip edilmesi ve, doğal bazende de dolaylı yollar ile behsedilirlik oranınızın arttırılması olarak tanımlanabilir. Aslında en çok dikkat edilmesi konulardan bir tanesidir. Site içi On Page SEO olarak adlandırılırken site dışı SEO Off PAGE SEO olarak bilinmektedir. Şimdi dilerseniz maddeler halinde site dışı SEO çalışmaları nasıl yapılır anlatmaya başlayayım.

E.1.

İlgili Yazılar

  1. Selamlar yazınızı baştan aşağa dikkatle ve zevkle okudum, bir kısmını gerçekleştirmeyi umuyorum ama bazıları zor olacak bir iki sorum var izninizle
    1. hız artırmak cacheleme den bahsettiniz Blogger kullanıyorum ve domin adım İHS den yani harici hostingim yok yinede ön beleek işlemini yapa bilirmiyim nasıl yapılabileceği konusunda yardımcı olurmusunuz
    2.
    sertifikalardan bahsettiniz ticari bir sitem ve kaygım yok ama hep iyisi olsun istiyorum bu sertifikaların basit düzeyde uygun fiyatta olanı varmıdır ve nereden alınır bir yazınızda değinirseniz zevkle okurum.

    Son olarak ……. sitem hakkında görüşlerinizi merak ediyorum özellikle tasarım görüşünüzü belirtirseniz sevinirim şimdiden teşekkürler iyi çalışmalar.

    1. Ümit Bey merhaba;
      Maalesef bloggerda bildiğim herhangi bir cachleme eklentisi mevcut değil. Ancak bilen arkadaşlar mutlaka bu yoruma cevap vereceklerdir. SSL sertifikasını 5-10 civarında bir ödeme yaparak alabiliyorsunuz. Ben mesela Natro’nun Rapid SSL Certificate’sını alırım hep. Siteniz hakkındaki görüşlerime gelince hiyakelerinizin gayet güzle ve güncel tutuyorsunuz. Tasarımda hoş görünüyor ancak farklı bir altyapı örnek olarak wordpress kullanmanızı tavsiye ederim. Maalesef şu anda site açılış hızınız ve hız testi sitelerindeki puanlarınız oldukça düşük. Yaızlar ve görsellerinizin blogger üzerinden yedeklerini aldıktan sonra wordpress alt yapısı kullanmanızı, WP Rocket ve Yoast SEO eklentilerini, themeforest üzerinden profesyonel bir tasarım almanızı ve ardından baştan inşa etmenizi tavsiye ederim. Aslında çok şey yazmak istiyorum yapılması gerekenler ile ilgili ancak şimdilik bu kadar. info@serhatsaglam.com.tr adresine numaranızı atarsanız eğer sizleri arayarak bilgilendirme yapabilirim.
      Selamlar.

      1. Cevabınız ve tavsiyeleriniz için teşekkürler mailinizden irtibata geçecem fakat bir sorum daha var buradan sormak istiyorum belki diğer arkadaşlarda faydalanır.
        blogger dan wordpress e geçiş yaparsam sıfırdanmı başlamış olurum yani daha önceki indekslerim sıralamam etkilenirmi şuan adense etkin geçişimle etkinliği devam edecekmi yoksa baştanmı başvurmam lazım alex sıralamam 6,691,270 alex türkiye sıralamam 106,248 bunlar değişirmi son olarak wordpress nasıl geçilir bilmiyorum ama azimliyim dir sanırım baya vakit harcayıp öğrenecem ama makale ve yazılarınız varsa bu konu ile ilgili ilgili bana faydası olur
        şu anki siteme kendi çabalarımla site içi seo uyguluyorum hızım 9 iken 19 oldu henüz resimleri optimize etme aşamasındayım ama başarıcam uzun lafın kısası vakit ayırdınız tavsiyede bulundunuz SERHAT SAĞLAM sitenize ve ‘ Seo Çalışması Nasıl Yapılır ‘ yazınızdan dolayı size teşekkür ederim ….

    1. Merhaba Kurt;
      Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Çok yakın bir zamanda OFF Page SEO ile devam edilecektir makaleye.
      Selamlar.

    1. Serdar Bey merhaba;
      Türkticaret.net’de oldukça büyük ve tercih edilebilir bir firmadır. Firmamın müşterileri için aldığı bütün alan adları bu firmadan tescillenmektedir. Açıkça söylemek gerekirse son zamanlarda tasarımlarını da değiştirmeleri ayrıca bir hoşuma gitmiştir. Kurumsal Ekonomik Paket’i tercih edebilirsiniz. Bir iş girişiminde bulunmak istiyor ya da 1’den fazla alan adınız varsa tavsiyem budur.
      Dikkat etmeniz gereken konuları şu şekilde sıralayayım sizlere;
      1. Kaç tane alan adı barındırabiliyor.
      2. Kaç tane Mysql açma izni veriliyor.
      3. Aylık trafik ve disk alanı sınırlı mı sınırsız mı.
      Selamlar.

  2. Serhat Bey merhaba. Öncelikle bilgilendirici makaleniz için çok teşekkür ederim. Site hızı, mobil uyumlu siteye sahip olunması ve ssl in 2017 yılında site içi seo çalışmalarında yapılması gerekenlerin başında olduğunu düşünüyorum. Off page bölümünü merakla beklemekteyim.

    1. Oytun Bey merhaba;
      Rica ederim ne demek sizleri bilgilendirebildi isem ne mutlu bana. İş yoğunluğundan dolayı ikinci bölümün eklemesini henüz yapamadım. Ama eklendiğinde e-posta adresiniz üzerinden sizleir bilgilendireceğim.
      Selamlar.

  3. Serhat abi en güzel yerinde kesiyorsun hep. Makaleni baştan sona en az 10 defa okudum. Dediklerini bir kaç sayfama uyguladım ve gerçekten yükselmeler yaşadım. Abi merakla bekliyorum devamını. Saygılar. Bu arada doğalgaz makalen varya inanmayacaksın ama ben dahi girdim ona:))

    1. Bulut Kardeşim merhaba;
      Öncelikle makalemi beğendiğine çok sevindim. SEO konusunda sana yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Şu ana kadar yazılmış olanların hepsi ON PAGE SEO (Site İçi SEO) ile ilgiliydi. Hafta içinde OF PAGE SEO (Site Dışı) SEO çalışmaları hakkında da detaylı bilgiler vereceğim.
      Selamlar.

  4. En güzel seolar çay ile birlikte oluyor. Kahve ile denenen seolar kalıcı olmuyor. Bu yüzden seo çalışması yapmaktan önce ilgili kişilerin iyi bir çay nasıl demlenir bu hususta bilgi sahibi olmaları gereklidir. Çay varsa seo var çay yoksa seo yok.
    Bu yorumdaki bilgi ile belki iyi bir seo çıkartamaya bilirsiniz ama en azından çay demlemeyi öğrenirsiniz.

    1. Efe Bey merhaba;
      Kesinlikle bu görüşünüze katılıyorum. Emin olun uzun zamandır kahvaltımı çay ile yapıyor günde 5 bardağın altında çay içmemezlik yapmıyorum. SEO’nun ülkemizde bu kadar gelmiş olmasının en büyük sebebi çaydır. Özellikle o çayın markası Karaali olunca.
      Selamlar.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yazılanlar

Seo Çalışması Nasıl Yapılır

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), bir internet sitesinin arama motorlarında aranan kelimelerde daha üst sıralarda yer alabilmesi için yapılan çalışmalar bütünü...

Meta Tags Nasıl Olmalıdır

Meta tags (etiketler) nasıl olmalıdır sorunu dün gece almış olduğum bir eleştirinin ardından detaylı bir şekilde cevaplamaya çalışacağım bu makalemde....

WordPress’te Woocommerce TL Simgesi (₺) Çıkmıyor

Wordpress ile e-ticaret sitesi kuran webmasterların son dönemlerde sıkça karşılaştıkları sorunlardan bir tanesi ₺ simgesinin ürün fiyatı yanında çıkmamasıdır. Bu durum ile...

Mide Yanmasına Ne İyi Gelir

Mide yanmasına ne iyi gelir sorusunu bütün detayları ile birlikte sizlere anlatacağım arkadaşlar ama benim midem nasıl yanmaya başladı öncelikle...

Google Adwords’te SEO Var mı ?

Bugün çok güzel bir soru aldım. Google Adwords'te SEO var mı diye ? SEM kategorisinde uzun zamandır yazı yazmadığımı fark...

Öne Çıkan Snippetlar (Featured Snippets)

Google'da herhangi bir arama yaptığınız ya da Google'a herhangi bir soru sorduğunuzda, ilk sırada çıkan doğal sonucun, zaman zaman açıklamalı bir...

IVR İle Kredi Kartı Tahsilatı

IVR ile sorunsuz bir şekilde kredi kartı tahsilatı nasıl yapılır hem çalışmakta olduğum firmanın sahip olduğu e-tahsilat yazılımları hem de IVR...

Zirkonyum Diş Kaplama Fiyatları

Zirkonyum diş kaplama nasıl yapılır, zirkonyum diş kaplama fiyatları nelerdir, zirkonyum diş nedir, zirkonyum yaptıranlar ve örneklerini bütün bilgilerim ile birlikte...