E-ticaret’de Satışların Arttırılması

E-ticaret sitelerinde satışların nasıl arttırılacağını anlatmadan önce sahip olunması, yani kullanılması gereken online satış sistemlerinde bahsetmek istiyorum. Bir diğer adı ile elektronik ticaret olan e-ticaret internet üzerinden işletmelerin satış yapmalarını sağlayan sistemlere verilen isimdir. Yani internet üzerinde firma ve tüketiciler online olarak alış ve satışlarını tamamlamaktadırlar. Tüketiciler almak istedikleri ürünlere internette ulaşırlar ardından ulaştıkları alışveriş sitesi üzerinden siparişlerini verirler. Bu işlem gerçekleşirken havale, eft, kredi kartı ile ve kargoya kapıda ödeme sistemleri kullanılır. Fiziksel alışveriş sırasında tüketici aldığı ürünü görebilmekte ve test edebilmektedir. Ücret ise nakit ödenmektedir. Ancak e-ticaret sitelerinde bu durum tam tersi olarak işlemektedir. Ürün satın alınmakta ve ardından 24-48 saat arasında değişen zamanlarda tüketiciye ulaşmaktadır. İşte bu noktada kullanılması gereken sistemde hem tüketici ve satıcı arasında güveni sağlayacak bir e-ticaret altyapısının kullanılması şattır.

Kullanılması Gereken E-ticaret Sistemlerinin Özellikleri

– Güvenli olmalıdır. Sayfa bütünü SSL şifreleme sistemleri ile koruma altına alınmalı, sitelerin barındırıldığı sunucular uluslar arası güvenlik önlemleri ile donatılmalıdır. Bu sistemler sırası ile Firewall, IPS, IDS ve Raid5 olarak verilebilir.

– Kullanılan e-ticaret altyapısının kurumsal olması ve dünyaca geçerli güvelik önlemlerini kullanması, hem tüketicilerin güvenliğini sağlamakta hem de işletme sahiplerinin e-ticaret kanununa göre uymaları gereken prosedürleri bir araya getirmektedir.

– Site tasarımı geliştirilebilir olmalı ve özgün tasarımlar kullanılmalıdır. E-ticaret sitesinin iletişim bölümünde firmanın açık adı (Sağlam Bilişim A.Ş. vb..), iletişim bilgileri ve adresi kesinlikle olmalıdır. Bu sayfada bulunan telefonlara müşteriler günün 24 saati ulaşabilmelidir. Aynı zamanda online destek verilebilen bir alanın olması müşterilerinizin sitenize olan güvenini arttırıcı özellikler arasında yer almaktadır.

– Altyapınız ile almış olduğunuz e-ticaret siteniz sizlere anahtar teslim bir şekilde verilmelidir. Yönetim paneli başta olmak üzere sitenin kullanımı kolay olmalıdır. Ürünler rahat ve kolay bir şekilde eklenebilmeli, müşteriler sorunsuzca ürün satın alabilmeli, alınan her ödeme muhasebe programına eklenebilmeli ve stokları tutulabilmelidir.

Bir e-ticaret sitesinde olması gereken özelliklerin detaylı tablosuna Türkiye’nin 14 yıldır e-ticaret sağlayıcısı olan Neticaret’in e-ticaret paketleri sayfasından bakabilirsiniz: http://www.neticaret.com.tr/e-ticaret-paketleri Detaylı karşılaştırma tablosuna tıklayarak sistemin bütün ayrıcalıklarını inceleyebilirsiniz.

Buraya kadar kullanılması gereken e-ticaret altyapısından kısaca bahsetmek istedim. Bu andan itibaren yazdıklarımı özellikle e-ticaret satışlarının arttırılması konusunu merak edenler ve alışveriş siteleri üzerinden satışlarını nasıl arttıracağını öğrenmek isteyenler için yazıyorum. Bu konu hakkında ne kadar bilgi sahibi olduğumu öğrenmek isterseniz sitemin anasayfasını inceleyebilirsiniz. (Serhat Sağlam) Sadece güvenmenizi ve dikkatle okumanızı istiyorum.

E-ticaret’de Satışların Arttırılması

Dikkat çekici olması ve aynı zamanda unutulduğunda geri dönüş yapabilmeniz amacı ile madde madde yazıyorum. Yazdığım maddeler tamamen güvenli bir e-ticaret altyapısı kullanan işletmeler için geçerlidir.

  1. Sitenize ürün eklerken çok ama çok dikkat edin. Satacağınız ürünlerin görsellerini en kaliteliler arasından seçin. Hatta bunun için bir tasarımcı ile bile çalışmanızı önerebilirim. Müşterilerinizin en çok dikkat ettiği konular arasında alacakları ürünün görselleri yer almaktadır. Bununla birlikte eğer imkanınız varsa ürünlerinizin videolarını çekerek sitenize ekleyin. 
  2. Ürün detaylarını yazarken tamamen özgün olun. Teknik özellikler dışında kesinlikle kopya içerik girişi yapmayın. Ürün özelliklerinizi yazarken ise müşterilerinizin ne aratacağını düşünerek yazın. Hatta yazı içerisinde soru cevaplı cümleler kullanmaya çalışın. Örnek olarak siteniz üzerinden elektrikli ocak sattığınızı düşünelim. 1. maddeyi harfiyen uyguladığınızı da. Şimdi ise özelliklerinize yazmanıza sıra geldi. Hemen ben bir örnekle yazayım. “Tek gözlü, çift gözlü, dörtlü elektrik ocak nereden alabilirim diye düşünüyorsanız eğer sitemizde bulunan bu ürün beklentilerinizin üstünde bir kaliteye sahiptir. 5 ayarlamalı bir yapıya sahiptir. Sadece 30 saniye içerisinde ısınmaya başlar. Hem en kaliteli hem de en uygun fiyatta elektrikli ocak olarak bilinen bu üründen oldukça fazla memnun kalacaksınız”.
  3. Ürünlerinizin yorum alanları olsun. Google ve diğer arama motorları bir site içerisinde ne kadar fazla özgün içerik var ise o kadar fazla o siteye önem vermeye başladılar. Bununla birlikte site içerisinde yer alan her cümle müşterilerinizin aratabileceği cümleler olduğu ve arama motorları tarafından sizlere yönlendirilecekleri için çok önemlidir. Bu sebeplerden dolayı yorum alanlarınız göze çarpar bir şekilde olmalı ve müşterilerinizi yorum yapmaya özendirmeniz önemlidir. Burası tamamen size kalmıştır ama yorum yapan müşterileriniz için yapacağınız %5’lik bir indirim sizlere yüzlerce yorum kazandıracaktır.
  4. SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) nedir mutlaka öğrenin. Aslında burada tavsiyem profesyonel bir SEO uzmanı ile çalışmanızdır. Ancak bu mümkün değil ise yazılmış olan SEO makalelerini başta e-ticaret portalları olmak üzere bu konu üzerine yazılmış olan makalele aracılığı ile öğrenin. İlk adım olarak E-ticaret Sitelerinde SEO Çalışmaları Nasıl Yapılmalıdır konu başlıklı yazmış olduğum makaleyi okuyabilirsiniz.
  5. SMO (Sosyal Medya Optimizasyonu) nedir mutlaka öğrenin. Kısaca bilgi vermek gerekirse bir e-ticaret sitesinin bütün sosyal medya sitelerinde aktif olarak yer almasıdır denebilir. Yani sitenizi ve ürünlerinizi Facebook, Twitter, Instagram, Linked In, VK, Tumblr ve Google Plus gibi siteler üzerinde tanıtmanız hem satışlarınızı arttırıcı hem de arama motoru optimizasyonunuzu olumlu yönde etkileyici bir özelliğe sahiptir. Yine Sosyal Medya Optimizasyonu konu başlıklı makalemi okuyarak bu konu hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.
  6. SEM (Arama Motoru Reklamcılığı) nedir mutlaka öğrenin. Ürünlerin belirli bir ücret karşılığında arama motorları aracılığı ile arama ve görüntülü olarak ön plana çıkartılması çalışmalarına arama motoru reklamcılığı denir. Türkiye’de bu reklamlar Google Adwords olarak bilinmektedir. Hem sitenize gelen kullanıcı sayısını arttırabilmeniz hem de ürünlerinizi daha fazla kitleye ulaştırabilmek için bu önemlidir. Bu çalışmalarını özel bir adwords şirketi ile anlaşarak yapabilir ya da bir SEM uzmanı ile çalışabilirsiniz. Eğer sizler bir başlangıç yaparak öğrenmek istiyorsanız E-ticaret Firmaları İçin Google Adwords Reklamı Nasıl Verilir konu başlıklı makalem kendi adwords reklamlarınızı nasıl verebileceğiniz hakkında sizlere yardımcı olacaktır.
  7. Sitenizin tasarımına da çok dikkat etmenizi öneririm. Özel ve size özgü tasarımlar yaptırmanız hem müşterilerinizi etkileyecek özelliğe sahip olarak siteniz üzerinden güvenli bir şekilde alışveriş yapılmasını sağlayacak hem de akılda kalıcı olacağı için müşterilerinizin benzeri ürünler satın almak istediklerinde sitenize dönmelerini sağlayacaktır. Örnek vermem gerekirse Negrafik ekibi tarafından tasarlanmış profesyonel e-ticaret sitelerine http://www.neticaret.com.tr/eticaret-tasarim sayfasından göz atabilirsiniz.
  8. Aslında en başta söylemem gereken bir konuydu ancak 8. maddede aklıma geldi: Alan adı! Alan adı seçerken o eskiden olduğu gibi sattığınız ürünle ilgili domainler seçmeyin. Tabi bu benim kişisel önerim. Kolayca hatırlanabilir, kısa ve öz bir alan adınız olsun. Örnek olarak şu anda boş olan puzgy.com’u alabilirsiniz. Belki makale sonunda fikrimi değiştirerek ben alabilirim.
  9. Affiliate marketing hizmeti veren firmalar ile çalışın. Bu sistemi kısa bir şekilde anlatayım isterseniz. Ana bir reklam firması var. Bu firma yayıncı siteler ile anlaşıyor. Sizler ürünlerinizin için banner yani resim formatında reklamlar hazırlıyorsunuz. Reklam firması ile anlaşıyorsunuz ve ardından sizin reklamlarınız bu firmaya üye olan ve çok trafiği olan yayıncıların sitesinde görüntülenmeye başlıyor. Ve dikkat etmeniz gereken konuyu yazıyorum. Sizin sitenizde bulunan her ürün satışında yayıncı siteye belirli bir komisyon ya da TL olarak ücret veriyorsunuz. Satış yapılmadan bu ücret ödenmiyor. Yani reklamlarınız onlarca sitede on binlerce kez yayınlanıyor ve sizler sadece satış yapıldığında ücret ödüyorsunuz.
  10. Aracı online alışveriş sitelerinizde yerinizi ayırtın. Son olarak bu maddeyi yazmak istiyorum. Önemli maddeler arasında yer alabileceğini söyleyebilirim. Hem sitenize gelen kullanıcı sayısını arttırabilmek hem de daha fazla satış yapabilmenizi sağlayabilmek için; Akakçe, Cimri, Efiyat, Sahibinden, GittiGidiyor ve N11 gibi sitelerden reklam kuponları alın ve dükkanlar açın. Bu işlemlerin nasıl yapıldığını ilgili siteler üzerinden öğrenebilirsiniz.

On maddede bir e-ticaret sitesinde satışların nasıla arttırılması gerektiğine dair bilgiler vermeye çalıştım. Bakın gerçekten satışlarınızı katlamak istiyorsanız bu tavsiyelere uymanız ve gerçekten içinizden gelerek işinizi yapmanız yeterli olacaktır. Hatta öyle bir zaman gelecektir ki eğer yerel işletmeniz var ise onu sadece depo olarak kullanacaksınızdır. Unutmayınız ki gelecek internettedir ve bir gün bütün alışverişler internet üzerinden yapılacaktır.

Önemli Not: Konu hakkında görüşlerinizi, eksikliklerimi, yazmak istediklerinizi, eğer varsa teşekkürlerinizi konu altına yorum yazarak bana iletebilirseniz oldukça fazla memnun olacağımı belirtmek isterim. Tüm e-ticaret site sahiplerine iyi çalışmalar ve hayırlı işler dilerim.

İlgili Yazılar


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    1. Merhaba Kemal Bey;
      Tüm hatları ile ele alırsak sayı 3 ile 10 arasında değişebilir. Tabi satış rakamları ve iş gücüne göre bir kişi de olabilir 10 kişi de.
      Selamlar.

  1. E-ticaret’de satışların arttırılması ile ilgili ilgi çekici bir makale olmuş. Teşekkürler bilgilendirmeler için.

Son Yazılanlar

UZEM

Ulusal zehir danışma merkezi Ulusal zehir danışma merkezi'nin kısaltması UZEM'dir. UZEM UZEM yani ulusal zehir danışma merkezi destek hattının numarası...

BEKO’nun açılımı nedir?

Beko'nun açılımı Bekonun açılımı: Bejerano ile KOÇ Holding'in kurmak istediği ortaklık sonucu, her iki şirketin, baş iki harflerinin birleşimi. BEKO'nun...

Samsung telefonlarda uygulama nasıl gizlenir

Samsung uygulama gizleme Samsung akıllı telefonlarda uygulama nasıl gizlenir bu makalemde detaylı bir şekilde anlatmaya çalışıyorum. Ayarlar bölümüne tıklıyoruzArama kısmına...

Uçak kaç km hızla kalkar?

Uçak kaç km hızlar kalkar? Uçaklar 240-285 km/sa hızla kalkarlar. https://youtu.be/aeiMLVQCRZc Uçak kalkış anı Uçaklar ne kadar hızla gider? Uçaklar...

Meteoroloji Genel Müdürlüğü ne zaman kuruldu?

Meteoroloji Genel Müdürlüğü ne zaman kuruldu? Meteoroloji Genel Müdürlüğü, Devlet Meteoroloji İşleri Umum Müdürlüğü adı ile 10 Şubat 1937 tarihinde...

Ziraat Bankası ATM’den trafik cezası ödeme

Ziraat Bankası ATM'den trafik cezası ödeme Ziraat Bankası ATM'den trafik cezası ödeme istiyorsanız eğer hemen aşağıda paylaşmış olduğumuz videodaki adımları...

Kara kaş gözlerin elmas şarkısının sözlerini kim yazdı?

O şarkının sözleri kime ait? Motosikletimi çok dikkatli kullanırım normalde. Ama o gün son seste açtığım kulaklığımda çalan şarkının sözlerine...

Resmi hizmete mahsustur ne demek

3 kural ihlali Saatte 70 km/s hız kuralına uymadı. Kırmızı ışıkta geçti. Yayaya yol vermedi. 3 kural ihlalini görmeme sebep...